Our Life

Thursday, April 9, 2009

Transformasi

first of all,aku nk bgtau ape yg aku citekn ni bukannye niat nak blagak or riak or membangga2 diri atau seangkatan dengannya la..just nak cite transformasi yg telah blaku kt aku..ingt AF je ke ade transformasi..hehe

dulu ingt lagi mase zaman2 solo,aku ngn dila slalu la cite2 pasal our future..aku ckp pas kawen kalu leh aku nak blaja ngaji..sebab aku tau aku ni kekurangan sket ilmu2 agama ni..ye la dulu x sekolah agama kn..(alasan je tu..hehe)..it doesnt mean that aku xtau ngaji langsung,cuma aku harap aku dpt alami ilmu ngaji ni ngn lebih mendalam..

so mase aku baru2 bpacaran (cewah) ngn hubbyku, cam biase la kn gayut2 kn phone..mase tu br2 lagi la..ade sekali tu aku cal die bnyk kali dlm area2 pas maghrib camtu..die x angkat..then xlame tu die cal aku balik,ckp sorry td tgh ngaji..aku pn cam wah bagusnye die ni..aku pn tmalu sndiri..aku ckp sorry la ganggu time2 camni..pas dh lame2 sket couple aku ckp kt die impian aku yg nk blaja ngaji tu pas kawen..aku ckp nak g amik kelas..die ckp watpe nk amik kelas,nnt pas kawen die ajar aku..mase tu dlm ati aku ye je die ni,boleh ke..bagus sgt ke ilmu die tu..hehe..sorry ek tp tu la yg aku pk..

then seminggu pas kitorg kawen..aku ingt lagi mase tu baru je abis kenduri kat umah die..pas solat maghrib tibe2 die amik buku tajwid..die ckp ingt tak dulu die janji nk ajar aku ngaji..die tunjuk la buku2 agama yg die pernah guna dolu2..die cite dulu die pn xberapa pandai sgt,tp die usaha nk blaja sendiri..so die beli macam2 buku,g balaja kt surau ngn imam sume..aku pn emmm ingt lagi janji die ni eh..so mlm tu stat la sesi pembelajaran aku yg pertama..

then sambil blaja tajwid,die ajar aku baca Quran ngn betul..mula2 tu memng slalu ar aku kena marah..die ckp aku ni baca Quran tergopoh-gapah..sibuk nk kejar cite Friends aku tu..hehe..cam tau2 je die ni..so ade la dlm 4,5 bulan gak..aku ckp aku nk baca sendiri sbb tiap2 kali nk baca mesti die kena monitor..tp die xbg sbb xyakin lagi..pastu nak masuk bulan ke-6 atau 7, die cam dh yakin sket..so aku pn baca la sendiri..tp mane yg aku xsure aku refer kt die la kn..

sbnrnye nape tibe2 aku leh nak tcite benda ni sbb smlm la..slalu pas solat Asar aku ngaji jap..pastu cane tah die pn amik 1 lagi Quran nk wat spot check..aku pn ngaji je la cam biase..pastu die tsengih2 die ckp x sangke aku dh leh baca lancar ngn tajwid yg betul..aku pn tharu la..aku ckp ye ke..aku pn xsangke sbb ingt lg mase baru2 blaja tu aku baca tsangkut2,gagap sume..pas ngaji tu aku tny lagi tul ke aku dh pandai ngaji..cam xcaya..hehe..die ckp betulllll...

pastu aku ckp lg impian aku..aku ckp bila umo anak kite 3 tahun kite leh la stat ajar die ngaji..then hopefully umo 6 tahun die dh khatam Quran..pastu kite anta die g kelas tahfiz n kelas english mase umo die 5 tahun camtu..biar die balance dua2..wah angan2 x ingt tuh..hubby aku pn ckp kite doakan la..

pastu smpi malam la even sampai nk tdo dh ni aku dok ulang2 "nana pandai ngaji x"..hehe..die pn layankn je..

emm..bile ingt2 balik aku bsyukur sgt coz i'm having such a very2 luvly hubby,suami yg boleh jadi kwn,sahabat yg setia,yg slalu bg aku nasihat,and the most importantly suami yg boleh membimbing aku menjadi lebih baik lagi..alhamdulillah..to my luvly hubby..i really luv u and will always be..mmuahhh..hehe

and to my friend dila..aku doakan ko akan dpt suami yg baik,yg menyayangi ko sepenuh hati and leh bimbing ko gak..sbb ko tu pn bukan baik sgt..lebey kurang cam aku gak..hehe

Labels:

4 Comments:

Blogger ~..UdadyaNNa..~ said...

transformasi..hehe..=]
best la tgk akak ngn abg ngah..mmg luvling couple giler..

huhu..semoga dyana di pertemukan jodoh dgn seorg insan yg baik, jujur, syg dyana seadannya n yg pling pnting leh mmbimbing dyana yg seba kekurangan ni..amin..=P

April 12, 2009 at 9:47 PM  
Blogger nana said...

ye ke..mekacih,..hehe

akak pn doakn dyana bjumpa ngn soulmate yg baik,jujur,leh bimbing dyana,n bahagiakn dyana..amin..pece!

April 12, 2009 at 9:56 PM  
Blogger nana said...

ye ke..mekacih,..hehe

akak pn doakn dyana bjumpa ngn soulmate yg baik,jujur,leh bimbing dyana,n bahagiakn dyana..amin..pece!

April 12, 2009 at 9:56 PM  
Blogger ~..UdadyaNNa..~ said...

aminnn....

akak ble nak naik kuda ni..jom arrgg..

April 15, 2009 at 9:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home