Our Life

Thursday, April 23, 2009

Ayam Masak Lemak Cili Api..Surprise!!!

Smlm mr hubby ckp kt aku die tgh tensen kt opis..aku pn cian la kt die kn..so aku tpk nk masak mkanan fav die..sbnrnye dh bnyk kali die ckp rindu nk mkn aku msk ayam masak lemak cili api..tp aku pk leceh nye nk msk benda alah tu,sbbnye kena kacau sampai santan tu tul2 naik..tp demi nk ceriakn hubby tcyg (muehehe) aku pn semangat la nk mskkn..


so mase die blk tu aku dh half way masak..die blk dari jauh lagi "cam sedappp je bau ni.."cewahh..dh leh bau tu..pastu die jenguk dlm periuk.."hoyahhh makanan fav abg.."..hehe..aku ckp suke x..die ckp mesti la sukeeee..



ni lah hasilnya..tp santannye cam xpekat..sbbnye leh x pas perah kelapa tu,aku letak santan tu kt sinki sekali xpasan air paip tu menitik2 masuk dlm santan nih..ciss...

pastu aku masak ayam goreng lagi pasal mr hubby ni xsuke mkn ayam yg lembik2 bkuah2 ni..dan akhirnya...mr hubby makan 5 kali tambah nasi..wahhh..rase bbaloi segala titik peluh aku (poyo..bpeluh ke?)..then cam biase banyak kali la aku dok ulang2 ayat "sedap x nana masak arini" sampai la dh nk masuk tdo..hehe..

oh btw smlm br pasan perut aku dh semakin nampak benjolannya..mr hubby la yg pasan..aku selama ni xpasan pn sbb perut aku ni mmg dh sedia 'kembangnya' kn..hehe..mr hubby ckp "perut nana dh nampak la.." aku pn "ye ke dh nmpk ke..cam same je..hehe"..

mr hubby pn as usual bcakap ngn baby die ni (eh ke perut aku..hehe) "yeah yeah..anak abah dh besa..xsaba abah nk tunggu lg 6 bulan..abah nk jumpe baby..nnt baby dh kuar,abah nk jg baby..biar mama rehat..(ye ke..hehe)..nnt abah nk ajar baby ngaji,main bola,main badminton,main game (ceh).." aku lak "xkn anak pompuan pn nk ajar main bola.." "xpe..kalu anak pompuan abah nk ajr main masak2,main pondok2..hehe..mmuahhh..cayang anak abah..anak abah jg diri tau..jg mama tau.."

hehe..kelakar je aku tgk hubby aku ni..xsabanye die nk jadi abah..ingt lg dr dulu sblm aku peknen die suke sgt ckp2 kt perut aku ni..konon2 nye cam dh ade baby..akhirnye impian kami bakal menjadi kenyataan..alhamdulillah...:)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home